Hoe overleef je de examens?

Hoe overleef je de examens?

Dat is een vraag die de meeste studenten zich nu wel afvragen! Hopeloos op zoek naar tips om de examens levend door te komen… Maar wat helpt nu echt? Dat hangt van persoon tot persoon af! Dit helpt bij mij:

  • Als ik leer op de achtergrond rustgevende muziek opzetten . Bij spotify kan je daar zelf een afspeellijst voor zoeken die speciaal zijn om tot rust te komen tijdens het leren.
  • Genoeg water drinken.
  • Regelmatig pauzes nemen. Leer bijvoorbeeld 45 minuten en neem dan 15 minuten pauze.
  • Neem genoeg frisse lucht. Dat zorgt ervoor dat je hersenen beter functioneren. Zelf laat ik mijn ruit even open staan en doe het daarna dicht want anders is er te veel lawaai in mijn kamer.
  • Veel schrijven, maar ook luidop lezen.
  • Denk aan de leuke vakantie die je zal hebben als je goede resultaten zal hebben op je examens.
  • Gebruik kleuren in je samenvatting. Zo ben ik meer bezig met de titels dan zonder kleur en onthoud ik die beter.
  • Geen sociale media terwijl je leert want dan ben je veel te snel afgeleid
  • Gun jezelf een beloning, afhankelijk van wat je zelf vind dat je verdiend hebt.

Door deze dingen lukt het mij veel beter om de examens rustig door te komen. Maar, in plaats van op het internet studeertips op te zoeken zou je beter beginnen met leren!

Kijk ook zeker mijn andere post met examentips: Help! EXAMENS!!!

Kusjes Jolien xx

 

3 gedachten over “Hoe overleef je de examens?

Geef een reactie

