Amsterdam 2k17

18600879_662456060625055_1462557859_n

Hey allemaal
Het was weer eventjes geleden dat ik nog eens gepost had, maar deze keer lieg ik zeker niet als ik zeg dat ik het te druk had met school! Maar ik ben weer helemaal terug!

Vrijdag ben ik met school naar Amsterdam geweest en omdat Amsterdam een prachtstad is laat ik jullie eventjes meekijken naar hoe mijn dag was!

De dag begon heeeeeeel vroeg, we vertrokken namelijk al om 5u in de ochtend. Dus om 4 uur opstaan! Maar mij kennende had al zoveel zin om te vertrekken dat ik om half 4 al wakker was šŸ˜ž We vertrokken dan met de bus. Het was heel gezellig op de bus, doordat ik naast Niki zat en al mijn vriendinnen rond mij zaten šŸ˜‰ Niki had haar box mee dus waren we allemaal meteen goed wakker! (Leer mijn vriendinnen hier wat beter kennen: artikel 1 en artikel 2 ) Enkele sfeerbeelden!

Als eerste ging onze groep naar het Anne Frank huis! Heel mooi! Vooral heel pakkend! De meeste van jullie zullen wel weten dat Anne (een jood) tijdens de WOII 2 jaar heeft ondergedoken in een achterhuis. Je kon binnen gaan in het echte achterhuis waar zij haar schuilhield. Je zag de streepjes op de muur die ze maakten om te zien hoe groot ze waren, je hoorde de trappen kraken, je zag fragmenten van haar dagboek. Echt iets om stil van te worden…. In heel Amsterdam zag je wel af en toe Anne Frank eens opduiken!

 

Na het Anne Frank huis deden we een fotozoektocht waar we enkele foto’s van belangrijke plaatsen moesten maken. Doordat we wat langer in het Anne Frank huis waren gebleven liep de zoektocht nogal haastig. We hebben wel enkele foto’s kunnen bemachtigen!

 

Op deze foto’s zie je het Rembrandtplein en het begijnhof. Op het Rembrandtplein stonden er vele beelden die verwezen naar een schilderij van Rembrandt. Ook zaten er op dat plein vele duiven waardoor we Febe moesten beschermen tegen de aanvallende duiven! šŸ˜‰ Het begijnhof hebben we in de vlugte gedaan want er waren veel mensen en we moesten ons bijna melden voor de middagpauze.

’s Middags aten we allemaal samen in de McDonalds waar Risa een prachtige val maakte met vliegende Fanta en frietjes! šŸ˜€

 

Na de middag deden we een wandeling door de Joodse buurt. Eigenlijk zouden we zo’n tientallen belangrijke plaatsen gezien moeten hebben, maar ons kennende liepen we verkeerd en hebben we er maar enkele gezien! Het Joods Historisch museum, Spinoza….

 

Als laatste gingen we naar het Scheepsvaartmuseum. Daar lag een replica van een oud schip: ‘de Amsterdam’. We leerden op een leuke manier hoe het leven was op de boot. Hoe ze sliepen, aten, stierven… Iedereen werd goed betrokken bij de uitleg door bijvoorbeeld een dode te moeten spelen (Febe šŸ˜‰ ) of gewoon in een hangmat te moeten liggen, aan tafel zitten…. Het museum zelf dat na de uitleg in de boot kwam was wat minder interessant maar daarom zeker niet saai!

 

Daarna moesten we jammer genoeg naar huis…. šŸ˜¦ Het was een hele leuke dag met een hele leuke groep! Ik ben superblij dat ik dit heb kunnen doen samen met mijn klas en met nog enkele vriendinnen uit een andere klas šŸ˜‰

Nog enkele leuke foto’s!

 

Ik heb geen idee hoe het komt dat de foto’s zo onduidelijk zijn geworden… Ze waren heel goed genomen door Risa en Niki en sommigen door Hanne! šŸ™‚ Dankjewel allemaal voor de leuke dag en foto’s!

Kusjes Jolien xx

3 gedachten over “Amsterdam 2k17

Geef een reactie

